Procedura: REJESTRACJA ZGONU

Szczegóły sprawy

Symbol
Wydział
Urząd Stanu Cywilnego
Komórka
Opis sprawy
Rejestracja zgonu
Kogo dotyczy
Wymagane dokumenty
- karta zgonu wydana przez lekarza,
- dokument tożsamości osoby zmarłej lub oświdczenie o braku dowodu osobistego zmarłego.
Miejsce składania pism
Jolanta Dudek zastępca kierownika USC pok. nr 114, tel. (34) 366 85 81
Termin i sposób załatwienia
termin: w chwili zgłoszenie zgonu.
sposób załatwienia: wydanie 3-ch odpisów skróconych aktów zgonu.
Opłaty
nie pobiera się
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 29.09.1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. Nr 161, poz. 1688 z 2004 r. ze zm.),
- ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 225, poz. 1635).
Tryb odwoławczy
nie dotyczy
Inne informacje
1. Do zgłoszenia zgonu są zobowiązani w kolejności:
- małżonek lub dzieci zmarłego,
- najbliżsi krewni lub powinowaci,
- osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon.
2. Zgon osoby rejestruje się w Urzędzie Stanu Cywilnego miejsca takiego zdarzenia. Zgłoszenie zgonu należy dokonać w ciągu 3 dni od dnia zgonu. Po sporządzeniu aktu wydaje sie 3 odpisy skrócone aktu zgonu bezpłatnie, za dodatkowe odpisy ( powyżej 3-ch) pobiera sie opłate w wys. 22 zł.
3. Za odpis zupełny pobiera sie opłate w wys. 33 zł.
Więcej informacji

Dokumenty do pobrania

Dostępne eFormularze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij